Stejně jako na tratě, tak i na reklamu čerpá město evropské dotace. Za propagaci si díky tomu může dovolit dát kolem milionu korun. "Ze svých peněz bychom těžko takto velkou propagaci platili, i když je potřebná a projektu to moc pomůže," řekl starosta. Kampaň má několik částí, obsahuje i spoty na sociálních sítích. Polepy s inzercí budou rok na tramvajích v Praze a Brně i na dálkových autobusech jezdících přes Žďársko.
Nové Město nabídne čtyři druhy stezek - od těžkých až po jednoduchou trasu s úsekem, který zvládnou i vozíčkáři. Náklady na stavbu v soutěži klesly z 15 milionů korun na necelých deset milionů korun. Teď je ještě potřeba zhutnit poslední vrstvy povrchů a doplnit značení. Po otevření budou trasy sloužit až do zimy. "Uvědomujeme si, že letos otevíráme na chvíli, hlavní nápor očekáváme příští rok," podotkl Šmarda.
Nové Město na Moravě vešlo do povědomí bikerů díky květnovému Světovému poháru horských kol. Podle starosty v Česku přibývá cyklistů vyhledávajících horský terén a město jim chce vytvořit dobré zázemí. Singltrek zároveň umožní chránit přírodu v této části CHKO Žďárské vrchy - podle očekávání novoměstské radnice ubude bikerů, kteří škodí tím, že jezdí po lesích bez omezení.
zdroj: ČTK